Triburile – cum jucam cat mai bine – Tutorial

Sa facem niste simulari cu cel mai bun raport de unitati defensive impotriva a 3 dintre cele mai mari forte ofensive. Forta defensiva si cea ofensiva vor contine 23,000 de locuitori.

Bazat pe „raportul luptatori cu spada/arcasi 1:1”, avem 11,500 luptatori cu spada si 11,500 arcasi, protejati de un zid de nivel 20.

23,000 de luptatori cu toporul vs 11,500 arcasi/11,500 luptatori cu spada (zid nivel 20):

Atacator: 23,000 luptatori cu toporul
Pagube atacator: 23,000 luptatori cu toporul

Aparator: 11,500 arcasi/11,500 luptatori cu spada
Pagube aparator: 2,765 arcasi/2,765 luptatori cu spada

WOW!! Aparatorii au pierdut atat de putin si au macelarit cea mai mare armata de luptatori cu toporul din Triburile. De fapt, aparatorii puteau macelarii 3 armate la rand si ar fi fost nimiciti de a 4 armata de 23,000 de luptatorii cu toporul.

5,750 cavalerie usoara vs 11,500 arcasi/11,500 luptatori cu spada (zid nivel 20):

Atacator: 5,750 cavalerie usoara
Pagube atacator: 5,750 cavalerie usoara

Aparator: 11,500 arcasi/11,500 luptatori cu spada
Pagube aparator: 4,962 arcasi/4,962 luptatori cu spada

4,600 arcasi calare vs 11,500 arcasi/11,500 luptatori cu spada (zid nivel 20):

Atacator: 4,600 arcasi calare
Pagube atacator: 4,600 arcasi calare

Aparator: 11,500 arcasi/11,500 luptatori cu spada
Pagube aparator: 4,254 arcasi/4,254 luptatori cu spada

Cand este atacat de cavalerie usoara sau arcasi calare, aparatorul pierde mai putin de 50% din armata. De altfel, aparatorul poate sa macelareasca 2 armate intregi de arcasi calare si aproape 2 armate intregi de cavalerie usoara inainte sa fie anihilat.

–––––––––
Cateva concluzii
–––––––––

Imaginati-va ca aveti 2 sate cu 11,500 arcasi/11,500 luptatori cu spada in fiecare sat(desigur de la teorie la practica e drum lung:D ).
Imaginati-va ca aceste 2 sate sunt unul langa altul.
Cand un sat este atacat masiv, iti trimiti toti cei 11,500 arcasi/11,500 luptatori cu spada din satul neatacat ca sprijin in satul atacat. De ce fel de armata ofensiva va fi nevoie ca sa invinga aceasta strategie? Si daca ai avea 3 sate? Atacatorii tai vor fi asa de deprimati cand le vei macelarii armatele…

Cum sa jefuiesti alte sate !

In faza de inceput trebuie sa eviti conflictele cu altele sate, asa ca ataca sate parasite. Foloseste lancieri – cel putin 35 la un atac – si ataca numai sate din imediata ta apropiere. Aceasta metoda va da rezultate daca nu vor fi multi cei care vor face acest lucru, si daca atacurile nu se vor repeta in exces.
Ceva mai tarziu, cand vei avea fierarie de nivel 2 vei putea incepe instructia purtatorilor de topoare. Trimite cel putin 2 astfel de unitati in fiecare atac, astfel incat sa reduci pierderile de trupe.
Cand vei putea instrui spioni, fara sa intarzii producerea defensivei, trimite cel putin 2 spioni cu fiecare atac astfel incat sa ai informatii despre resursele care raman in satul jefuit.
Cand grajdurile tale vor atnge nivelul 3, cerceteaza cavaleria usoara. Trimite cavalerie usoara impreuna cu lancieri pana ce ai cel putin 8 cavaleri, dupa care foloseste cavaleria impreuna cu cel putin 2 spioni sa ataci satele mai indepartate, iar lancierii trimite-i in cele apropiate. Cand vei incepe sa produci cavalerie usoara incearca sa mentii aceasta productie constanta pe cat posibil.

Observatii

Cand jefuiesti este bine sa folosesti cat mai multe unitati, dar incearca sa nu folosesti mai multe decat este nevoie.
Exemplu : daca jefuiesti in mod constant 2k resurse dintr-un sat, imparte aceasta valoare la capacitatea unitatilor cu care jefuiesti si vei afla de cate unitati ai nevoie. Astfel la 2000 resurse ai nevoie de 80 lancieri ( 2000/25=80) sau de 25 unitati cavalerie usoara ( 2000/80=25 ). Daca trimiti spioni la fiecare atac vei stii exact de cate unitati ai nevoie pentru urmatorul atac. Este bine sa tii o evidenta a acestor atacuri si cand ajungi in situatia sa cureti tinta in mod regulat, este bine sa iti cauti alte tinte. Este bine sa organizezi aceste atacuri astfel incat sa poti trimite atacuri multiple

Foarte important: aceste simularii nu au in calcul si artefactele paladinului
Prelucrarea 14ALL în data de 05.10. la ora 18:46

Apararea !

Daca esti atacat este bine sa stii ce fel de atacuri sunt, astfel incat sa te poti apara cu succes impotriva lor.Poti afla viteza de deplasare a trupelor, folosind propriile tale trupe in atacuri false ( moke sau fake atacks ) :

– Daca atacul se deplaseaza cu 5 min/camp este vorba doar de spionaj, te poti apara cu spioni si satul tau nu este in pericol imediat. Spionii nu pot produce pierderi, dar pot fi distrusi de spionii proprii.
– Daca atacul se deplaseaza cu 5 sau 5,5 min/camp, vei fi atacat de cavalerie si, s-ar putea si spioni. Aceste atacuri pot fi evitate si resursele puse la adapost. Daca nu ai posibilitatea sa pui resursele la adapost va trebui sa te aperi cu lancieri ( si arcasi )si sa scoti toate celelalte unitati din sat. Lancierii sunt cea mai buna solutie impotriva atacurilor cavaleriei ( exceptand cavaleria grea ). Daca nu poti sta on-line la ora atacului, incredinteaza-ti contul unui loctiitor ( care sa aiba experienta de joc ! ).
– Daca atacul vine cu 9 min/camp este probabil atac cu lancieri si/sau topoare in faza de inceput, iar mai tarziu topoare, cavalerie si spioni. Poti sa eviti aceste atacuri sau te poti apara folosind folosind spadasini, lancieri, arcasi si cavalerie grea.
– Cand atacul se deplaseaza cu 11 min/camp este mai mult decat probabil ca atacatorul trimite tot ce are impotriva ta. Verifica numarul de puncte pe care il are si daca este mic inseamna ca a trimis lancieri si spadasini. Te poti apara folosind spadasini, sau daca vrei sa nu pierzi trupe poti evita acest atac.
– Cand vin multe atacuri nu ai alta solutie dacat sa te aperi. Trimite cavaleria usoara, topoarele si resursele in afara satului, si asta chiar inaintea sosirii atacului, si cere ajutor de unde este posibil.(intotdeauna sa ceri suport atunci cand esti atacat cu nobili ! )
– Unii jucatori trimit spionii insotiti de cate un berbec, ca sa ii determine pe adversari sa se apere cu toate fortele de care dispun, si sa obtina un raport corect despre sat. Atacurile false pot fi foarte eficiente daca sunt folosite corect, si mai ales daca sunt trimise atacuri multiple, astfel incat jucatorii sa nu stie ce sat sa apere si care sat va fi lovit de forta principala.Jucatori cu experienta fac deosebirea dintre berbec si nobil, mai ales daca este on-line la momentul atacului.

Atacul !

Luptatorii cu topoare pot fi folositi pentru a distruge apararile adversarilor, in special cele care sunt formate din lancieri.Cavaleria va fi folosita in atacurile impotriva satelor in care apararea este formata din spadasini. Daca in satul pe care il atacati veti gasi o aparare mixta ( lancieri si spadasini ) va trebui sa atacati cu trupe mixte ( topoare si cavalerie ).

Este bine sa nu atacati jucatori activi, daca nu aveti unitati de risipit, sau daca nu aveti berbeci si catapulte, astfel incat cei atacati sa nu mai poata porni contraatacuri impotriva voastra, sau sa isi refaca rapid apararea.
Daca nu sunt lancieri in satul atacat, este potrivit sa ataci cu cavalerie. Intotdeauna trimite mai multe trupe decat strictul necesar, astfel vei reduce pierderile.

Daca satul respectiv este aparat cu cavalerie grea, nici topoarele nici cavaleria usoara nu vor face fata cu usurinta, asa ca folositi intens simulatorul inainte de atac. Majoritatea jucatorilor nu isi fac o aparare puternica, asa ca daca gasiti un jucator care are o astfel de aparare lasati-l in pace ! Nu veti putea infrange apararea si veti consuma inutil resurse.
Intotdeauna spionati inainte de a ataca !…in faza incipienta a jocului.

Cum sa faci ferma dintr-un jucator activ

Ca sa farmezi un jucator activ trebuie sa ii distrugi armata si zidul. Daca nu ai berbeci si catapulte, ataca numai jucatori inactivi, sau sate abandonate ! Jucatorii activi isi vor reface armata si vor primi sprijin, de aceea incearca sa nu ataci jucatori care apartin unor triburi puternice. De indata ce distrugi armata si darami zidul, vei putea jefui cu usurinta, iar atacandu-i regulat fermele il vei impiedica sa isi revina si antreneze alte unitati.

Daca jucatorul nu va primi unitati in suport, de multe ori acesta nu are alta solutie dacat sa restarteze. Cladirea principala este o tinta foarte buna, mai ales daca are nivel peste 15, pentru ca de la nivelul 15 in sus jucatorul are posibilitatea sa isi demoleze cladirile, si nu trebuie sa ii dai aceasta sansa !

Cum folosesti generatiile nobile ( nobilii )

Nobilii sunt necesari la capturarea satelor, si ca sa faci asta trebuie sa reduci loialitatea satului atacat la 0%.
Fiecare sat are 100% loialitate daca nu este atacat de nobili. Nobilii reduc loialitatea satului cu 20-35% la fiecare atac, iar loialitatea satului creste cu 1,6% pe ora, de aceea cand atacati un sat cu un nobil asigurati-va ca nu se afla la prea mare distanta, mai ales daca nu esti sigur ca jucatorul nu va primi sprijin, iar tu iti vei pierde armata.

Incearca sa preiei sate cat mai mari, multi dintre jucatorii cu multe puncte neavand armata bine pusa la punct. Daca observi ca un jucator preia un sat si jucatorul nu are multe puncte, poti incerca sa preiei satul principal al jucatorului, si sa ii transformi al doilea sat in ferma. Deasemenea daca al doilea sat este mai mare decat primul , ataca-l atat timp cat loialitatea este scazuta si cucereste-l in locul celuilalt!

De fiecare cand instruiesti un nobil costurile cresc, si poti avea tot atatia nobili cate nivele de dezvoltare are academia ta.
Odata ce ai preluat un sat, trupele cu care ai atacat la final vor ramane sa sprijine satul, iar nobilul va dispare, satul ramanand al tau. Daca vei pierde mai mult de 50% din armata nobilul va fi si el pierdut.

Nu sunt diferente daca vei trimite 2 nobili in acelasi atac sau unul, este mai bine sa trimiti nobilii in atacuri succesive pentru a reduce cat mai rapid loialitatea satului atacat. Este bine sa preiei sate fara sa le distrugi inainte. Daca vei prelua un sat dupa ce vei distruge zidul si alte cladiri vei fi obligat sa investesti in reconstruire. Daca la primele 1 – 2 sate s-ar putea sa fie necesar sa distrugi inainte de a prelua, incearca sa eviti acest lucru mai tarziu.
Intotdeauna distruge armata care apara satul inainte de a trimite nobili, sau cel putin trimite nobilul mai intai si trimite, deasemenea, un atac care sa distruga apararea, si care sa ajunga doar cu putin timp inainte de a ajunge nobilul in sat. Este o idee buna sa trimiti trupe defensive de suport care sa ajunga in satul cucerit la foarte putin timp dupa cucerire, cu atat mai mult cu cat multi jucatori sun constienti ca satele proaspat cucerite au o defensiva slaba, fiind aparate la inceput numai de trupele de atac care au cucerit satul ( cavaleria grea este ideala pentru a fi trimisa impreuna cu nobilii datorita capacitatii de lupta atat in aparare cat si in atac mai bine decat orice alte unitati).

Cand ai mai multe sate

Cand ai mai multe sate este important sa le poti proteja. Asigura-te ca ai lancieri si spadasini (de cel putin nivel 3 ) care sa apere fiecare sat chiar daca aceste unitati sunt produse intr-un singur sat, iar unitatile sunt trimise ca suport. Astfel vei avea siguranta ca ai trupe puternice, din fiecare tip, capabile sa iti apere satele. Sa dezvolti in primul rand apararea poate fi o buna strategie, mai ales atunci cand preiei un al doilea sat, astfel incat sa ai posibilitatea sa preiei si cel de al treilea sat, sa il asiguri si pe acesta, urmand ca dupa aceea sa te concentrezi pe ofensiva.

Cand ai mai multe sate un mare avantaj este ca poti specializa instruirea trupelor. Este bine sa specializezi instruirea trupelor pentru fiecare sat, pentru ca astfel reduci numarul de puncte pe care le ai in total si pe fiecare sat, ceea ce de fapt va duce la cresterea moralului trupelor tale care vor ataca alte sate.
Un mod de lucru in echipa este ca alti jucatori sa distruga apararea, astfel incat tu sa il poti prelua, iar in schimb sa trimiti unitati in suport sau resurse, astfel profitand toti cei care participa la preluare.

Toate astea sunt strategii de viitor cand vor exista mai multe sate, trupe numeroase, experienta acumulata. Cititi tot de la un cap la altul ca merita pe deplin!! Credeti-ma Eye-wink
Nush cat de adevarate sunt simulatiile astea dar e bine sa va faceti o viziune asupra viitorului. Sa va faceti o parere…si imi cer scuze daca am omis sa schimb ceva pe la datele lumi, gen viteze de deplasare trupe sau astfel de chestii, in general de la o lume la alta se pastreaza, difera totul daca se schimba viteza serverului.

Alta strategie este sa faci cat mai repede oamenii pentru defensiva. Cand iesi de sub protectie sa ai cel putin jumate din oameni cat ai punctajul. Adik daca ai 1000 de puncte sa ai cel putin 500 de oameni din fiecare.

IMPORTANT: punctele nu inseamna nimica, din contra cu cat o sa ai mai multe puncte o sa fii atacat mult mai des, facerea oamenilor de ofensiva si defensiva este mult mai importanta decat cresterea in puncte.

IMPORTANT: cel ce se apara intotdeauna va fii in avantaj, iar cel ce ataca intotdeauna va fii in dezavantaj deoarece aparatorul are si avantajul zidului care inseamna foarte mult.

Pentru a incepe, trebuie sa shtii cate ceva despre trupe:
– lancierii, luptatorii cu spada , arcashii shi cavaleria grea sunt trupe de aparare.
– luptatorii cu toporul, cavaleria ushoara shi arcashii calaretzi (nush de ce le zice asha dar in fine) sunt trupe de atac.
– berbecii sunt pentru daramarea zidurilor , dar nu trebuie trimishi singuri.
– catapultele ataca toate cladirile.
– paladinul – potzi face numai unul , indiferent de cate sate ai.este folositor la inceput , pentru apararea satului, shi in cazul in care vrei sa trimitzi suport unui membru de trib sau unui aliat
(daca trimitzi shi pladinul odata cu suportul acesta va ajunge mai repede)
– nobilul – acesta din urma il foloseshti atunci cand vrei sa „furi” satele.

**** NU ATACA NICIODATA CU TRUPELE DE APARARE****(numai in cazul in care eshti la inceput shi farmezi sate abandonate sau fara armata.)

Farming in faza de inceput:

Aici trebuie sa stii urmatorul lucru:
– 1 lancier poate sa care cate 25 de unitatzi din fiecare resursa.
– 1 luptator cu sabia 15 din fiecare resursa.
– 1 cavaler ushurel cate 80 din fiecare resursa.
– Paladinul cate 100 din fiecare resursa.
In momentul in care ai reushit sa construieshti cazarma, potzi deja sa produci lancieri. Cautzi intre satele din jurul tau, pe cele abandonate sau , care nu fac parte din nici un trib sau , satele care vezi ca stagneaza ( dupa 2-3 zile , punctajul este acelashi) shi le ataci.Incearca k odata cu upgrade-urile pe care le faci la cladiri , sa produci shi putzina armata. Nu este recomandat , pentru inceput , sa ataci membri ai altui trib.

1. Cand vreau sa rectrutez un lancier, imi arata sub timpul de pregatire: „*90% din resursele dvs vor fi returnate”.

Raspuns: Daca ati comandat un lancier care cost 60 lemn, 30 argila si 10 fier in momentul in care anulati comanda adica se lucreaza la alte comenzi si productia la aceasta comanda nu a inceput se returneaza 54 lemn, 27 argila si 9 fier adica 90% din resursele rezervate initial.

2. La intoarcerea dintr-un atac in raport primesc urmatorul mesaj cu privire la resursele jefuite „15 15 13 43/1000” si doresc o explicatie cu privire la semnificatie.

Raspuns: Resursele jefuite in acest exemplu sunt 15 lemn, 15 argila si 13 fier care totalizeaza 43, cantitate jefuita si trasportata de catre trupele atacatoare. Cantitatea maxima de transport ale trupelor care au supravietuit atacului este insa de 1000. Acest lucru inseamna ca acea suma de 43 era cantitatea maxima ce putea fi jefuita. Daca intalniti situatii in care cantitatea jefuita este 1000/1000 adica trupele se intorc incarcate la capacitate maxima atunci se recomanda ca acel sat sa fie vizitat si jefuit in continuare pana cand trupele se intorc cu o cantitate mai mica decat capacitatea maxima de transport, ceea ce inseamna ca nu mai sunt alte resurse si satul poate fi lasat sa isi regenereze resursele urmand sa il vizitati ulterior.

3.Cum se calculeaza norocul si bonusul de noapte la simulatorul de trupe?Adica la noroc de unde stiu ce procentaj trebuie sa pun??

Raspuns: Norocul este ceva random, adica depinde chiar de noroc si poti sa pui 25%.
In privinta moralului acesta se poate calcula si depinde de punctajul atacatorului si a celui atacat, cu cat este mai mic punctajul atacatorului in comparatie cu punctajul celui atacat cu atat mai mare este moralul atacatorului si invers. Exista la Piata > Simulator > Calculator de Moral scris cu litere rosii chiar in dreapta procentajului. Aceste este un calculator care are nevoie de 2 date: moral atacator si moral aparator pe care le foloseste pentru a genera coeficientul de moral. Exista 2 moduri de calcul: „Ca Agresor” butonul sus stanga si „Ca aparator” butonul sus dreapta. Am folosit 2 scenarii: (a) punctaj atacator 754 si punctaj aparator 100 si folosim butonul „calculeaza moral” si am obtinut un moral de 70% si (b) punctaj atacator 754 si punctaj aparator 1000 unde moralul obtinut este de 100%.
Bonusul de noapte ofera +100% aparatorului practic 25 lancieri se comporta in aparare noaptea ca si cum ar fi 50 lancieri. Bonusul de noapte se refera la ora la care ajunge atacul si nu la cea care pleaca. Astfel, daca atacul ajunge la tinta intre 00.00 si 08.00 este considerat atac de noapte. Puteti verifica perioada de noapte in joc in momentul in care intrati in sat imaginea este mai intunecata si se observa torte arzand.

4. Negustorul poate sa care 1000 de resurse din fiecare sau per total?

Raspuns: Fiecare negustor poate sa care in total 1000 de resurse adica orice combinatie de genul: 300 fier + 100 argila + 600 lemn = 1000 resurse sau 1000 argila = 1000 resurse. Daca trimiteti doar 10 unitati de resurse se foloseste 1 negustor si daca trimiteti 1010 unitati de resurse se folosesc 2 negustori si asa mai departe suma resurselor transportate rotunjindu-se in plus determinand astfel numarul de negustori prin dividerea cu 1000.

5. Ce cladiri darama berbecii si ce cladiri darama catapultele?

Raspuns:Berbecii pot darama zidul iar catapultele orice alte cladiri (inclusiv zidul) cu exceptia ascuzatorii. Ordinea recomandata de daramare este ferma(inamicul nu mai are potie=> nu face armata nici cladiri), cazarma(nu mai face armata), fierarie (pierde cercetarile facute), cladirea principala (face cladirile mai incet), grajd (nu mai antreneaza cavalerie). Cladirea pe care se va concentra actiunea catapultelor la atacul respectiv se alege dintr-o lista disponibila cu cladiri in momentul in care se lanseaza atacul. Sa NU ataci minele si magazia niciodata pentru nu mai ai ce sa furi pe urma! Este important daca inamicul are cladirea principala nivel 15, pentru ca jucatorul cu cladire nivel 15 poate sa isi darame singur cladirile in baza si daca vede ca pierde poate sa opteze sa isi darame minele astfel incat el sa devina o tinta fara valoare iar voi care ati cheltuit inutil resurse sub forma pierderilor militare sa nu vi le puteti recupera. Pentru a il impiedica sa isi darame minele cand vede ca este coplesit trebuie sa distrugeti cladirea principala si sa ii coborati nivelul sub 15 cu catapultele la primul atac.

6. Pot afla daca un jucator este online sau offline?

Raspuns: Nu poti afla direct ci doar indirect. In sensul ca poti sa te ghidezi dupa punctaj sa vezi daca a construit ceva (implicit ii cresc punctele). Aici poate sa existe si o alta cauza, jucatorul urmarit poate sa inceapa sa construiasca agresiv armata si sa sisteze dezvoltarea minelor si cladirilor. In orice caz spionarea incununata de succes poate sa ofere informatii asupra motivelor pentru care punctajul nu mai creste. De asemenea daca de de fiecare data cand il ataci si are trupe mai putine decat tine ca atacatori si gasesti baza goala fara nici o resursa de jefuit inseamna ca este activ si a aplicat tactica de golire a orasului. Poti astfel sa vezi cand e activ in fiecare zi si asa iti faci un program de-al lui si poti sa il ataci cand nu e online si sa il lasi cu buza umflata eventual. Aceasta tactica de tatonare cere ceva munca si nu e intotdeauna precisa.

7. Ipotetic vorbind , daca sunt 3 insi si vor sa atace un sat: doi cu trupe si unul cu berbeci si catapulte , ce strategie de atac ar trebui sa foloseasca? Si cel care vine cu catapulte si berbeci trebuie sa atace si cu trupe pt a da randament?

Raspuns: Jucatorii cu trupele sa anihileze apararea inamica urmand ca jucatorul cu catapultele insotite de cel putin 50 de luptatori cu toporul sa urmeze pentru a demola cladirile inamice. Pierderile unor atacuri insotite de berbeci sunt mai mici in lipsa acestor unitati pentru ca atacul se calculeaza la un nivel al zidului mai mic corespunzator atacului cu berbeci functie de nivel zid si de numarul de berbeci pe care ii are atacatorul. Pentru mai multe informatii puteti sa folositi Piata > Simulator si sa simulati diverse scenari de atac cu sau fara berbeci in conditiile existentei unui zid inamic.

8. Daca imi demolez ceva (un level la zid, sa zicem), resursele cu care am construit acel level la zid imi revin inapoi sau nu?

Raspuns: Resursele folosite pentru construirea cladirilor nu se reintorc daca acestea sunt demolate de catre proprietar. Totusi pentru a putea demola cladiri proprii jucatorul trebuie sa aiba cladirea principala de nivel 15. Totusi nu exista nici o motivatie rationala sau beneficiu in ati darama cladirile, singurul motiv ar fi atunci cand esti atacat, nu primesti sprijin de la trib si poti aplica tactica pamantului parjolit prin demolarea minelor pana la nivelul

Totusi demolarea dureaza la fel de mult ca si constructia iar cladirea principala poate fi atacata si daca ea scade sub nivel 15 demolarea celorlalte cladiri nu mai este posibila.

9.Sa zicem ca ferma mea are capacitate 100 si este ‘plina’ cu 95 de ‘unitati’. Daca dau sa imi cerceteze 20 de unitati. Ce se intimpla?
Se opreste din cercetat unitati dupa a 5-a unitate?

Raspuns: Ferma avea valori de 1538/1613 iar in momentul in care a comandat 41 luptatori cu toporul noile valori sunt 1581/1613. Daca ar mai vrea sa mai comande 33 de luptatori cu toporul nu ar putea pentru ca se depaseste capacitatea maxima a fermelor existente la acel moment.

10. Sa presupunem ca am ferma nivel 20 ocupata in proportie de 100%, si cineva imi reduce ferma la nivel 15, trupele mele fiind in deplasare. Ce se intampla cu surplusul de trupe care depasesc capacitatea ?

Raspuns: Trupele nu patesc nimic, vei putea sa construiesti cladiri sau sa antrenezi trupe suplimentare in momentul in care se refac fermele la nivel 21 si exista capacitate disponibila.

11. Sa presupunem ca am ferma nivel 20 ocupata in proportie de 100%, si cineva imi reduce ferma la nivel 15, trupele mele fiind in deplasare. In plus am in constructie ferma nivel 21. Mi se returneaza resursele pentru ferma de nivel 21?

Raspuns: Se construieste ferma de nivel 16 in continuare ca urmatorul nivel dupa nivelul de 15 la cat a fost redusa ferma ulterior atacului. In privinta fermei de nivel 21 in constructie la momentul atacului nu este sigur, rugam pe cei care s-au confruntat cu o asemenea situatie sa ne comunice daca au primit sau nu resursele inapoi aferente portiunii de ferma nivel 21 ramase de construit sau daca au ramas cu nivelul 21 ulterior atacului (acesta ar fi un bug) sau daca nu au primit nici o resursa inapoi.

Valabil pentru la etapa asta a jocului .
cind va ataca cineva va apare un mesaj pe ecran la ” privire generala asupra satului ” ca vin trupe din satul x, care vor ajunge la voi in N ore , minute… -semnul grafic de linga mesaj arata un topor ( atac)
daca dati click pe mesaj vedeti numele adversarului ,tribul , dar nu si cite trupe si de care tip, primul lucru e sa va dati seama ce fel de trupe va ataca , este important si singura metoda este compararea timpului de deplasare intre cele doua sate – al vostru si al atacatorului .
1)dati click pe satul lui ,pe „trimite trupe” alegeti 5 sulitasi si click „ataca”
2) va apare un alt raport in care vedeti cit timp fac niste sulitasi distanta respectiva.
jos e un buton cu ” ok” dar NU dati click pe ala – e comanda finala de atac
3)comparati timpii – cel de la testul vostru cu sulitasii si cel din alarma de atac de pe ecran.
Acum , in urma comparatiei pot fi urmatoarele situatii :
A) timpi egali – ati aflat ca ala va ataca numai cu sulitasi , care sunt rapizi si prada cantitati mai mari decit spadasinii .
B) tipul din test timpul de atac – atacatorii ajung mai repede decat ar ajunge sulitasii vostrii – inseamna ca a trimis numai cavalerie
( scouti ,cavalerie usoara , etc ) deci fie vrea numai sa va spioneze , fie sa va farmeze , fie ambele dintr-un foc .
La momentul asta nu cred ca a reusit cineva sa parcurga etapele necesare pentru a produce cavalerie usoara iar scouti cred ca au foarte , foarte putini .

Bun si acum , fenta = evitarea atacului si minimalizarea pierderilor pe care le poate produce :

1) consumati resursele pe upgradari de durata mai lunga ,care sa nu se termine pina ajunge armata inamica ( puteti face asta si cu 10 minute inainte de minutul landing-ului )
2) va orientati rapid pe harta la un sat parasit sau satul unui prieten din trib , dati click pe el , click trimite trupe, puneti toti soldatii ( completati numarul pentru fiecare categorie in parte in casetele respective ) si dati click pe ” Suport ” (ajutor ) , apare celalalt raport si dati comanda finala „ok”
Aveti grija sa nu dati click pe „Ataca ” , asta ar insemna sa va atacati prietenul .
Soldatii vostrii pleaca la odihna in satul in care i-ati trimis ( si chestia asta se poate face cu cel putin 15 minute inainte sa se produca atacul , dar nu mai tirziu ).
Dupa ce a trecut atacul ,va puteti rechema trupele in sat – si nu ati pierdut nici un soldatel .
Daca mai ramin resurse neconsumate , vi le prada , afara de cazul in care este vorba de cantitatile care incap in ascunzatoare si care nu pot fi pradate .
14ALL în data de 05.10. la ora 18:49 Loialitate

Fiecare sat are la început loialitatea de 100 (valoarea maximă) şi va fi afişată pentru fiecare sat doar dacă aceasta scade sub această valoare. Valoarea loialităţii nu influenţează activitatea în sat (crearea de trupe, construcţia de clădiri, cercetări, etc.). Cu fiecare atac reuşit cu nobil loialitatea satului scade cu o valoare aleatoare cuprinsă între 20 şi 35. Cînd loialitatea unui sat scade sub 0, acel sat este cucerit. Loialitatea creşte cu 1 pe oră pînă cînd atinge valoarea maxima (100)

Cum cresc sau recîştig loialitatea satului meu ?

Loialitatea creşte singură cu 1 pe oră, pînă la valoarea maximă de 100. (1 pe oră pe serverele cu viteza 1 – viteza de creştere a loialităţii e direct proporţională cu viteza serverului). Nu există metode de a creşte loialitatea unui sat în alt mod. Loialitatea unui sat e vizibilă doar atunci cînd e mai mică decît 100.

Moral

Moralul e o noţiune complet diferită. Cu cît e mai mare diferenţa de puncte dintre atacator şi apărător în cazul unei lupte, cu atît mai mic este moralul trupelor atacatoare. Moralul determină numărul trupelor agresorului care vor muri în urma atacului. Dacă atacatorul are moral de 100% faţă de atacator atunci lupta e una echilibrată iar atacatorul nu pierde mai multe trupe decît ar trebui. Dacă atacatorul are moral de (spre exemplu) 70% faţă de apărător atunci el va pierde cu 30% mai multe unităţi decît într-o luptă echilibrată.

Noroc

Norocul e o variabilă aleatoare cuprinsă între -25 şi +25 care poate determina rezultatul unei bătălii. Un noroc de +25% ridică puterea atacatorului cu 25% şi invers, un noroc de -25% scade puterea atacatorului cu 25%.

Sprijin

Ce înseamnă „Sprijin” ?
Dacă trimiţi trupe de sprijin în alt sat, aceste trupe îl vor apăra în caz de atac.

Pentru cît timp vor sta trupele de sprijin în satul în care le-am trimis ?
Pînă cînd vor fi trimise sau chemate înapoi. Proprietarul trupelor, dar şi deţinătorul satului pot să retrage trupele de sprijin.

Dacă trimit sprijin într-un sat, apoi îl atac, trupele mele se vor lupta între ele ?
a, trupele de sprijin trimise de dumneavoastră vor lupta împotriva trupelor de atac.

Cineva mi-a trimis trupe de sprijin, dar nu am control asupra lor. De ce ?
Puteţi controla trupele doar în satul din care provin. Nu puteţi folosi trupe de sprijin primite pentru a ataca sau sprijini alt sat.

Cum sunt calculate rezultatele unei lupte ?
Cînd o unitate atacă se ia în calcul valoarea de atac a respectivei unităţi, iar când se apără se ia în calcul valoarea de apărare. O luptă e afectată de noroc şi moral (vedeţi întrebarea 3). Puteţi folosi simultatorul pentru a testa rezultatele unei bătăli. Pentru a face acest lucru daţi click pe Piaţa centrală > Simulator şi introduceţi valorile corespunzătoare.

Ce se întîmplă cînd ultimul meu sat este cucerit ?
Primiţi un nou sat la marginea hărţii. Veţi fi printre sate mici şi va fi nevoie să vă dezvoltaţi din nou.

Cînd primesc un nou sat la marginea hărţii voi primi din nou protecţie ?
Da, veţi primi înapoi timpul de protecţie (în care nu puteţi fi atacat). Durata acesteia depinde de versiunea jocului.

Considerati asta biblia voastra in jocul asta
~LANCIER:
->bun in aparare contra cavalerie
->slab in atac (nerecomandabili sub nici o forma)
->slabiciune:luptatori cu toporul

~LUPTATOR CU SABIA:
->bun in aparare contra alta infanterie.
->slab in atac(nerecomandabili sub nici o forma)
->slabiciune:cavalerie usoara,cavalerie grea.

~LUPTATOR CU TOPORUL:
->foarte prost in aparare (nerecomandabili sub nici o forma)
->extrem de bun in atac contra alta infanterie
->bun in atac contra arcasi calare
->prost in atac contra cavalerie grea
->slabiciune :arcasi,cavalerie grea,cavalerie usoara

~ARCASI:
->foarte buni in aparare contra: orice infantrie
->buni in aparare contra: Cavalerie Usoara.
->prosti in atac :(nerecomandabili in atac)
->slabiciune: semnificativa la Arcasi Calare

~SPIONI:
-> unitate cu valore combativa 0 nu se pune atacul spionilor ,singuri care pot omori spioni sunt alti spioni si asta dupa calcularea valorii defensive a zidului

~CAVALERIE USOARA:
->prost in aparare contra luptatorilor cu toporul
->bun in apare contra :cavalerie grea ,arcasi calare
->foarte bun in atac contra infanterie si cavalerie(exceptie facand Lancierii)
->slabiciune :(Notabila contra Lancieri)

~ARCASI CALARE:
->prost in aparare(nerecomandabili sub nici o forma in aparare)
->buni in atac contra infanterie(exceptie la luptatori cu sabia) si alta cavalerie(exceptie facand cavaleria grea)
->foarte buni in atac contra arcasi
->slabiciune:lupatator cu sabia

~CAVALERIE GREA:
->foarte buni in atac (indiferent de armata aparatorului)
->foarte buni in aparare (indiferent de armata atacatorului)
->slabiciune:medie la Lancieri spre deosebire de celelate unitati de cavalerie.

~BERBECI:
->unitati auxiliare create pentru a reduce nivelul zidurilor ; au aparare relativ asemanatore cu a Lancierilor nu trebuiesc trimisi niciodata neinsotiti de o armata

~CATAPULTA:
->unitati auxiliare create pentru a reduce nivelul cladirilor atacate ; in special se ataca piata centrala,ferma ,zidurile,cazarma si grajdul.De asemenea trebuiesc insotie de trupe.

Dezvoltarea Economica:

Perioada initial de dezvoltare 0 – 700 puncte:
In aceasta perioada nu trebuie decat sa farmati satele parasite sau slabe fara aparare din jur. Motivul este ca jucatorii activi chiar daca au aparare mai slaba dar pun accent mai mult pe dezvoltare va vor intrece rapid urmand ca ultieror sa puna in pericol existenta satului vostru. Daca atacati fara catapulte fiecare atac va consuma mai mult din resursele proprii decat o va face aparatorul iar acesta poate sa isi proteze resursele prin tactica de golire a satului. In timp ei pot sa creeze o armata mult mai mare iar atunci rolurile se vor inversa.
De asemenea atacul fara catapulte pe care sa le folositi pentru a impiedica hotarator dezvoltarea inamicului prin distrugerea cladirilor de trupe(nu permite sa construiasca armata) sau a pietei centrale (nu permite trimiterea resurselor prin vecini) este sortit esecului si este un consum inutil de resurse.

Iata cam cum ar trebui sa actionam in functie de punctele acumulate (punctele reflecta direct gradul de dezvoltare, nu si armata):

======================================================================================
Pana la 500 puncte:
• Axeaza-te mai mult pe facut resurse, daca nu esti atacat. Daca esti atacat ridica un zid si fa-ti cativa oameni de aparare.
• Ridica toate cladirile pana cand obtii astfel, incepand cu resursele, cladirea principala si magazia. Dupa care cresteti ferma, cazarma, zidul si targul.

Cladirea principala: nivel 5
Cazarma: nivel 1
Piata centrala: nivel 1
Târg: nivel 1
Taietori de lemne: nivel 17
Mina de argila: nivel 17
Mina de fier: nivel 17
Ferma: nivel 4
Magazie: nivel 14
Ascunzatoare: nivel 4
Zid: nivel 8

======================================================================================
500-600 puncte:
Inceteaza sa cresti in puncte, si incepe sa-ti faci armata de aparare.
• mareste cazarma la nivel 5 si ferma la nivel 6
• construieste o fierarie
• in fierarie sa faca sabiile
• mareste cazarma la lvl 10 si ferma
• Armata minima necesara acum: 400 si 400

Cladirea principala: nivel 5
Cazarma: nivel 10
Fierarie: nivel 1
Piata centrala: nivel 1
Târg: nivel 1
Taietori de lemne: nivel 17
Mina de argila: nivel 17
Mina de fier: nivel 17
Ferma: nivel 11
Magazie: nivel 14
Ascunzatoare: nivel 4
Zid: nivel 8

======================================================================================
600-1000 puncte:
Acum este timpul sa ataci alte sate. Ca sa facem lucrul asta avem nevoie de cavalerie usoara. construieste in ordinea urmatoare.

• argila si lemne la nivel 20
• fier si magazie la nivel 18
• cladire principala nivel 10 si fierarie nivel 5
• construieste grajduri si crestele la nivel 3
• in fierarie da-i sa faca spioni si cavalerie usoara
• incepe sa ataci orasele din jurul tau cel mult 3 deodata cu maxim 20 de spioni ca sa lasi 40 acasa. Memoreaza satele cu resurse multe si cele cu putina aparare pt a fi atacate.
• ataca satele cu cate 35 de cavalerie usoara deodata pentru jafuri bune fara pierderi.
• cu resursele care le furi fa mai multa cavalerie usoara
• din resursele propii zidul fa-l la nivel 15
• Armata minima necesara acum: 750 ; 750 ; 100 ; 35

La 1000 de puncte orasul tau trebuie sa arate astfel:

Cladirea principala: nivel 10
Cazarma: nivel 10
Fierarie: nivel 5
Piata centrala: nivel 1
Târg: nivel 1
Taietori de lemne: nivel 20
Mina de argila: nivel 20
Mina de fier: nivel 18
Ferma: nivel 16
Magazie: nivel 18
Ascunzatoare: nivel 4
Zid: nivel 15

======================================================================================
1000-2000 puncte:
In acest stagiu ne pregatim de razboi. Ridicam resursele pana cand avem un venit stabil. Ar trebuii asa:

• casa principala sa fie nivel 20
• targul la nivel 10
• lemnele si argila la nivel 24
• fierul la nivel 22
• Armata minima necesara acum: 1400 si 1400 ; 500

La 2000 de puncte satul tau trebuie sa arate asa:

Cladirea principala: nivel 20
Cazarma: nivel 10
Fierarie: nivel 5
Piata centrala: nivel 1
Târg: nivel 10
Taietori de lemne: nivel 24
Mina de argila: nivel 24
Mina de fier: nivel 22
Ferma: nivel 22
Magazie: nivel 18
Ascunzatoare: nivel 4
Zid: nivel 20

======================================================================================
2000-3000 puncte:
Acesta este sfarsitul stagiului de crestere pt primul oras. Cel mai important e sa construiti fieraria.
• fa mina de fier la nivel 24
• in fierarie da-ti sa caute topoarele
• faceti magazia la nivel 20
• faceti fieraria la nivel 20
• Armata minima necesara acum: 2000 ; 2000 ; 750 ; 500 ; 350

Cladirea principala: nivel 20
Cazarma: nivel 10
Fierarie: nivel 20
Piata centrala: nivel 1
Târg: nivel 12
Taietori de lemne: nivel 24
Mina de argila: nivel 24
Mina de fier: nivel 22
Ferma: nivel 22
Magazie: nivel 20
Ascunzatoare: nivel 4
Zid: nivel 20

======================================================================================
3000 puncte:

• Armata minima necesara acum: 2000 ; 2000 ; 750 ; 1000 ; 500 ; 100
• Creeaza-ti o Generatie de nobili.

Fixeazate pe orase care au mai putin de 2000 pct. Cele care au resurse multe si oameni putini sunt cele mai bune. daca atacati un jucattor dintr-un trib puternic aveti grija ca sa fie cel mai mic de acolo.
Niciodata sa nu atacati orase cu mai putin de 1000 de pct. Trebuie sa ataci cu un nobil de cel putin 5 ori pana cand orasul va fii al tau. Niciodata sa nu trimiti prima oara la atac nobilul, sa trimiti spionii mai intai.

IMPORTANT: Punctele nu inseamna mare lucru, din contra, cu cat o sa ai mai multe puncte, cu atat o sa fii atatcat mult mai des, trupele ofensive si defensive sunt mult mai importante decat crestea in puncte.

IMPORTANT: Cel ce se apara intotdeauna va fii in avantaj, iar cel ce ataca intotdeauna va fii in dezavantaj deoarece aparatorul are si avantajul zidului care inseamna foarte mult.

IMPORTANT: Nu atacati niciodata cu trupele de aparare (numai in cazul in care eshti la inceput , si farmezi sate abandonate sau fara armata. )

Farming in faza de inceput:
Aici trebuie sa shtii urmatorul lucru:
– 1 poate sa care 25 unitati de resurse in total.
– 1 poate sa care 15 unitati de resurse in total.
– 1 poate sa care 80 unitati de resurse in total.
– 1 poate sa care 100 unitati de resurse in total. (puteti avea insa doar unul per jucator).

In momentul in care ai reusit sa construiesti cazarma , poti deja sa produci lancieri. Cauti intre satele din jurul tau , pe cele abandonate sau , care nu fac parte din nici un trib sau , satele care vezi ca stagneaza ( dupa 2-3 zile , punctajul este acelasi) si le ataci. Incearca odata cu upgrade-urile pe care le faci la cladiri , sa produci si putina armata.

Doar primul sat ar tb as fie mixt.. e logic de ce.. in rest, axati-va pe sate specializate – atac sau aparare!